Re_kologia jest akcją społeczno-edukacyjną, która powstała z troski o środowisko. Jej celem jest zwiększanie świadomości dotyczącej segregacji odpadów, zwłaszcza z tworzyw sztucznych.

Adresujemy ją do rodziców, nauczycieli i opiekunów, a przez ich zaangażowanie – do dzieci w wieku szkolnym. Wierzymy, że jeśli najmłodsi będą mieli wiedzę i wyrobione odruchy ekologiczne naszą planetę czeka lepszy los. W końcu, czym skorupka nasiąknie za młodu… 🙂 Najmłodsi często są niezawodnym nośnikiem nowinek w domu. Tak bywa w przypadku technologii, czemu nie może być tak w przypadku ekologii?

W ramach re_kologii chcemy współpracować ze szkołami, placówkami oświatowymi, samorządami i lokalnymi instytucjami zajmującymi się m.in. zagospodarowaniem odpadów.

Partnerzy oświatowi otrzymają od nas szereg materiałów edukacyjnych przygotowanych we współpracy z metodykiem nauczania, są to np. scenariusze lekcji, gier terenowych, czy też bank pytań do interaktywnych quizów. Całość działań można śledzić na fejsbukowym profilu akcji.

Poznaj twórców

Re_kologia jest wspólnym wysiłkiem trzech partnerów reprezentujących odmienne obszary biznesu, ale wyznających te same wartości. Tworzą ją:

Rekopol – Organizacja Odzysku Opakowań, realizująca ustawowy obowiązek przedsiębiorców w zakresie odzysku i recyklingu wprowadzanych na rynek opakowań. Rekopol od lat nie ustaje w wysiłkach edukowania społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów i zapewnienia im drugiego życia. Niestrudzoną partnerką edukacyjną Rekopolu jest mobilna strefa edukacyjna Miecia – interaktywna wystawa zaaranżowana w prawdziwej śmieciarce, pokazująca jak przetwarzany jest plastik. W ostatnich latach Miecia odwiedziła wiele polskich miast, docierając z przekazem edukacyjnym do ponad 10 tysięcy osób. Mieci nie zabraknie także w Re_kologii.

PepsiCo – PepsiCo to światowy lider w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. Każdego roku firma dokłada starań i podejmuje różnorodne akcje, by jej działalność była bardziej neutralna dla środowiska. Strategicznym celem PepsiCo jest uzyskanie neutralności klimatycznej do roku 2040; już teraz w Polsce firma korzysta tylko z zielonej energii, a także wprowadza na rynek opakowania wytworzone z rPET, czyli plastiku pochodzącego z przetworzenia. Angażując się w Re_kologię, firma dąży do podniesienia świadomości w zakresie przetwarzania plastiku.

Fundacja PepsiCo – to charytatywne ramię PepsiCo. Od 1962 roku działania Fundacji koncentrują się na wspieraniu podstawowych elementów zrównoważonego systemu żywnościowego. Fundacja skupia się na pomaganiu w zmniejszaniu głodu, edukowaniu, jak odpowiedzialnie gospodarować wodą i odpadami oraz na wspieraniu kobiet w napędzaniu wzrostu gospodarczego i bezpieczeństwa żywnościowego.

Pracownia EB – z definicji agencja employer brandingowa, na co dzień budująca najbardziej znane marki pracodawców w Polsce. Z przekonania grupa pasjonatów, której pomysły wykraczają daleko poza employer branding. Twórcy koncepcji akcji.

Poznaj bohaterów

W ramach akcji, celem ułatwienia dotarcia do uczniów szkół podstawowych, stworzeni zostali rysunkowi bohaterowie uosabiający ideę akcji. Ich obecność pozwala też wprowadzać re_kologiczne wartości w życie poprzez zabawę. Bohaterska Drużyna Obrońców Środowiska występuje w materiałach edukacyjnych dla szkół: grach, scenariuszach lekcji, czy gier terenowych, na plakatach, itd. Poznajcie ją lepiej!

PET-er jako młody rycerz, podczas tajemniczej wyprawy, zagubił się w nieprzebranym lesie. Szukając kompanów wpadł do jaskini skrytej między licznymi paprociami. To, co stało się zanim z niej wyszedł na zawsze zmieniło jego życie.

Jaskinia okazała się portalem do innego świata, w którym PET-er poznał niezwykłe plemię – rekologów. Niemal wszystko co posiadali stworzyli z surowców wtórnych. Żyli w zgodzie z naturą i z głębokim szacunkiem do niej.

Czas, który PET-er spędził w innym wymiarze odpowiadał jednemu ziemskiemu popołudniu. Ale w świecie rekologów było to aż osiem lat 8 lat. W tym czasie młody rycerz nieustannie uczył się, jak przetwarzać plastik. Gdy osiągnął najwyższy stopień wtajemniczenia rekologowie pomogli mu wrócić do jego ziemskiej rodziny, za którą przecież tak bardzo tęsknił.Powróciwszy na ziemię PET-er postanowił poświęcić się obronie środowiska.

Dziś jest dzielnym rycerzem, wspaniałym i wrażliwym mentorem dla swojej Drużyny. Dzierży ostrą lancę, dzięki której niestraszne mu żadne porzucone odpady, dodatkowo zatknięty ma niej żółty proporzec – podkreślający jego recyklingową misję. Nosi pełną zbroję PET-ową, mocną na tyle, że nie obawia się żadnej wyprawy w obronie środowiska. Wzór odwagi i determinacji.

Dołączyła do Drużyny, gdy tylko dotarła do niej informacja o nieustraszonym rycerzu, który przemierza lasy, parki, skwery, góry i doliny zbierając plastik, po to, by nadać mu drugie życie.

PETunia zna magię recyklingu pozwalającą jej dawać nowe życie odpadom. Nie jest do końca jasne, w jakich okolicznościach nabyła swoją czarodziejską moc, ale jedna z legend głosi, że matka PETunii pochodzi z plemienia rekologów. Myślicie, że los skrzyżował drogi jej i sir PET-era przypadkiem?

PETunia ma ogromne doświadczenie i nieprzebraną mądrość, które pozwalają jej znajdować najbardziej niezwykłe zastosowanie dla zużytych przedmiotów. Te cechy sprawiają, że jest ona również wybitną nauczycielką. Nieustannie pokazuje młodym giermkom, jak zmieniać otaczający świat na lepsze i chronić środowisko.

Ten mały chochlik zawsze miał trudności z usiedzeniem w miejscu. Jego energia i pomysłowość w sprzątaniu świata urzekły Sir PET-era do tego stopnia, że mianował malucha na osobistego pomocnika.

PETrynio jest zapatrzony w swojego mistrza i sam planuje zostać kiedyś rycerzem równie dzielnym jak on. Wiele wskazuje na to, że tak się właśnie stanie, bo już dziś młodzieńcowi nie brakuje ekologicznej śmiałości. A do tego zna podstawy recyklingowej magii, których nauczyła go PETunia. Czarodziejka sprezentowała mu magiczną butelkę PET, mogącą zamienić się w prawie wszystko. Ten zaczarowany przedmiot i pomysłowość PETrynia już nie raz wyciągnęły Drużynę z tarapatów.