W kwietniu rozpoczęła się Re_kologia – trzyletni projekt społeczno-edukacyjny, adresowany do rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci w wieku szkolnym. Jego celem jest podniesienie świadomości dotyczącej segregacji odpadów z tworzyw sztucznych.
Projekt realizowany jest przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. we współpracy z PepsiCo Polska oraz Pracownią EB. Działania podzielone są na kilka etapów. W pierwszej fazie Re_kologia obejmie szkoły (i uczniów) z regionów, w których firma PepsiCo prowadzi swoje zakłady produkcyjne, a więc ma też najsilniejszy wpływ na lokalne społeczności. Partnerzy mogą liczyć, między innymi, na:
- bezpłatne wsparcie i liczne programy edukacyjne, w tym scenariusze lekcji, pytania do interaktywnych quizów
- wykorzystanie mobilnej strefy edukacyjnej – Mieci, czyli interaktywnej śmieciarki, w której znajduje się wystawa poświęcona recyklingowi. Dodatkową atrakcją dla najmłodszych są: zjeżdżalnia i taras widokowy,
- współpracę i wsparcie działań podejmowanych z samorządami oraz lokalnymi podmiotami gospodarującymi odpadami,
- zaangażowanie pracowników PepsiCo w lokalne działania na rzecz ochrony środowiska.
Wraz z rozwojem akcji będzie ona obejmować swoim zasięgiem kolejne szkoły, placówki oświatowe i instytucje publiczne w całym kraju. Partnerzy w ramach współpracy, oprócz wyżej wymienionych świadczeń, mogą liczyć na promocję w mediach społecznościowych i inne działania digitalowe.
Re_kologia ma swojego rycerza.
Ważnym elementem projektu jest, oparta na bajkowej postaci, akcja edukacyjna pod nazwą DRUŻYNA SIR PET-ERA. Jej bohaterem jest mężny rycerz, którego celem jest odzyskanie jak największej ilości nieprzetworzonego plastiku. Towarzyszą mu: czarodziejka Petunia, która dysponuje magiczną mocą pozwalająca dawać plastikowym opakowaniom drugie życie oraz Petrynio – młody adept zapatrzony w swojego mentora sir PET-era. Wytrwale pomagający mu w re_kologicznej misji.
Najnowsze informacje dotyczące projektu można śledzić na fanpage’u akcji na Facebooku.